zestawy początkowe każdej szkoły
ybór szkoły, ach trudna decyzja, wszak zmienić jej już nie można. Wielu graczy doskonale pamięta jaką szkołę wybrali jako pierwszą, wielu z nich nie okazało przywiązania do niej w czasie późniejszym. Cóż, podpowiemy Ci jakie karty otrzymujesz ze szkolnego Uniwersytetu skąd wyruszasz jako nowicjusz wybranej szkoły aby przemierzać świat Etherii. Niestety uniwersytety każdej ze szkół nie mogą sobie pozwolić na wyposażanie nowicjuszy w najlepsze czary, więc po swoim zestawie początkowym nie spodziewaj się, iż będziesz mógł innych nowicjuszy zgnieść, w tym okresie musisz bardziej polegać na własnym sprycie niż na czarach. Tak było zawsze i tak będzie zawsze, nowicjusz musi się wykazać.
ażda z prezentowanych w danej szkole postaci umie się posługiwać daną szkołą na poziomie Nowicjusza (1 symbol danej szkoły). Oznacz to, iż nie wszystkimi kartami z początkowego zestawu możesz grać odrazu. Niektóre wymagają władania daną szkołą na poziomie Adepta, inne wymagają władania drugą szkołą na poziomie Nowicjusza np. Brutal. Nie należy się tym przejmować, potrzebne do rzucania tych czarów umiejętności we władaniu daną szkołą przyjdą z kolejnymi poziomami Twojej postaci.
ybór szkoły jest ważny, określa jakimi czarami dysponujemy na początku i to właściwie wszystko na co ten wybór ma wpływ. Jeśli wybierzemy szkołę Technologii, a chcemy np. pograć postacią Nomada to oczywiście możemy, ale do postaci Nomada nie mamy kart. Dlatego na CellmonsGuru jest spis wszystkich zestawów początkowych, głównie z dwóch powodów. Po pierwsze zaoszczędza to miejsce na serwerach Cellmons, wszak każde nowe konto zajmuje miejsce. Po drugie, nowi gracze mogą zaoszczędzić czas na tworzenie kilku kont aby zobaczyć jakimi kartami dysponują interesujące Was szkoły na początku. Aby zobaczyć interesującą Cię kartę najedź kursorem na jej nazwę, po chwili pojawi się obrazek.